3 powody, dla których koncentracja na doświadczeniu jest kluczem do projektowania biur

Kiedy ostatnio odwiedziłeś biuro, które nie było twoim własnym, na co zwróciłeś uwagę w pierwszej kolejności?

Czy zwróciłeś uwagę na wystrój? Meble biurowe? A może, co bardziej prawdopodobne, zwróciłeś uwagę na ogólny klimat i to, jak się w nim czujesz?

Dla pracownika pracującego we współczesnym biurze doświadczenie liczy się tak samo, jak wygląd biura. Spędzamy ogromną ilość czasu siedząc przy biurkach, a to oznacza, że te godziny muszą być wygodne, inspirujące i oczywiście produktywne.

Pracodawcy projektujący biuro, czy to nowe czy przeprojektowywane, muszą skupić się na doświadczeniu. Oznacza to, jak biuro jest odczuwane, jak wygodne jest, jak łatwo się w nim pracuje, jak motywuje i inspiruje. Czy inspiruje do kreatywności? Czy pomaga we współpracy? Czy jest to miejsce, do którego pracownik chciałby chodzić każdego dnia?

Pracownik biurowy przyszłości jest bardziej skłonny skupić się na tym, jak czuje się w biurze i jak przyjemny jest jego dzień pracy. Coraz bardziej zdajemy sobie sprawę, że praca to nie tylko coś, co robimy, aby zapłacić rachunki, ale coś, co robimy, aby poczuć, że przyczyniamy się do czegoś większego, że jesteśmy częścią zespołu.

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, przyjrzyjmy się 3 powodom, dla których skupienie się na doświadczeniach pracowników i gości w Twoim biurze jest kluczowe.

Pierwsze wrażenie jest kluczowe

Kiedy odwiedzający wchodzi do Twojego biura, wyrobi sobie opinię o Twojej firmie. Będzie ona prawdopodobnie oparta na tym, jak wygląda i jak się czuje Twoje biuro. To wrażenie jest robione bardzo szybko, w ciągu kilku sekund, i może być albo pozytywne lub negatywne, rzadko jest gdzieś pomiędzy. Problem w tym, że jeśli pierwsze wrażenie jest negatywne, to bardzo trudno je zmienić.

Skupienie się na doświadczeniu biura będzie widoczne w tym, jak jest ono zaprojektowane i będzie widoczne w poziomach energii. Twoi pracownicy będą uśmiechnięci, zajęci, skupieni na swojej pracy siedząc na swoich krzesłach biurowych, a to wszystko będzie działać w kierunku tworzenia pozytywnego wrażenia w umysłach odwiedzających.

Morale jest kluczowe

Kiedy skupiasz się na doświadczeniu pracowników, pokazujesz im, że Ci zależy. Tworzysz biuro, które jest pełne jasnych i zabawnych mebli biurowych, ułatwiasz pracę w przestrzeni i sprawiasz, że ich dni robocze są łatwiejsze i bardziej zabawne. Kiedy to zrobisz, to niemożliwe, aby morale było niskie!

Morale jest niezwykle ważne dla wszystkich aspektów biznesu. Wysokie morale oznacza wyższy poziom produktywności, a to w końcu oznacza większe zyski dla Ciebie. Kiedy morale są niskie, wszystko zaczyna się sypać, więc skupienie się na tym, jak czują się Twoi pracownicy i jak działa dla nich biuro jest kluczowe.

Zatrzymywanie i przyciąganie talentów

Kiedy pracownik pracuje dla firmy, która go ceni i stale przyciąga nowych klientów, nie będzie chciał odejść i przenieść się gdzie indziej. Podobnie, jest to firma, która z łatwością przyciągnie również nowe talenty. Mając to na uwadze, skupienie się na doświadczeniu biura oznacza, że zatrzymasz swoich wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników, a jednocześnie przyciągniesz nowych.

Łatwo jest stworzyć przestrzeń, która ma na uwadze pozytywne doświadczenie w pracy. Może to być elastyczne miejsce pracy, zwinne miejsce pracy, może to być mieszanka tych dwóch lub coś zupełnie innego. Kluczową rzeczą do zapamiętania jest to, że najpierw należy skonsultować się z pracownikami i zapytać, czego chcą, włączając to do budżetu i własnych wymagań.

Partner

Kontakt

kontakt@radiojazz.pl

Galeria