Któż nie chciałby móc zrobić więcej w czasie, który ma do dyspozycji, a w rezultacie czuć się o wiele mniej zestresowanym?
To sytuacja, której pragnie każdy!
Jeśli Twoja skrzynka z dokumentami leży na biurku i domaga się uwagi, czas pomyśleć o czymś innym. Jak możesz zmniejszyć obciążenie pracą i w rezultacie poczuć większą kontrolę?
Oto pięć rzeczy, które warto wypróbować.
- Przejrzyj każdą pozycję i sprawdź, czy można ją wykonać szybko (w ciągu 2 minut lub mniej) lub czy można ją powierzyć komuś innemu. Jeśli coś można zrobić w czasie krótszym niż 2 minuty, zrób to teraz i usuń to z pamięci!
- Rzeczy, które zajmują więcej niż 2 minuty, wymagają zaplanowania na konkretną godzinę, więc otwórz kalendarz i wyznacz czas na wykonanie każdej z nich, zachowując realizm w planowaniu każdego dnia.
- Stwórz efektywny system segregacji, który pozwoli Ci odkładać rzeczy zaplanowane na konkretny czas na półkę, dzięki czemu mniej będziesz się stresować wizualnymi zaległościami
- Duże zadania można podzielić na mniejsze etapy, co pozwoli na codzienny postęp, bez względu na to, jak mały jest ich zakres
- Upewnij się, że w Twojej szafce nie ma niepotrzebnych papierów lub materiałów referencyjnych - niepotrzebna sterta papierów doprowadzi Cię do szału!
To wszystko fantastyczne wskazówki dotyczące produktywności, które pozwolą Ci zmniejszyć rozmiar Twojej szafki i sprawią, że poczujesz większą kontrolę nad ilością pracy.
Czy masz jakieś przydatne sposoby, którymi chciałbyś się podzielić?