Zostanie menedżerem to coś, do czego dąży wiele osób, ale wybór kariery to z pewnością nie piknik! Chociaż zarządzanie grupą ludzi z pewnością da Ci satysfakcję z pracy i pozwoli Ci odegrać rolę w osiągnięciu przez nich swojego potencjału, po drodze jest wiele pułapek i wyzwań, zwłaszcza w dzisiejszych czasach.
Jakie są zatem niektóre z najczęstszych wyzwań stojących przed menedżerami w 2019 roku?
- Wzrost liczby pracowników zdalnych i pracujących w domu - może to oznaczać mniejszą kontrolę nad pracownikami i trudności w komunikacji z pracownikami, którzy nie są fizycznie obecni w firmie
- Ciągłe zmiany technologiczne - Gdy pojawia się jeden pakiet oprogramowania, niemal natychmiast staje się on nieaktualny, ponieważ zaraz za nim pojawia się inny! Wiedza o tym, jakiego oprogramowania używać i jak wszystkich przeszkolić, może być ogromnym bólem głowy dla menedżerów siedzących za swoimi wyjątkowymi biurkami
- Wszystko odbywa się online - W dzisiejszych czasach dosłownie wszystko odbywa się za pośrednictwem komputera, co stanowi kolejny problem komunikacyjny, z którym muszą sobie poradzić menedżerowie
- Opór przed zmianami - W firmie może być wielu pracowników, którzy siedzą na swoich designerskich krzesłach biurowych i pracują dla niej od wielu lat, a chociaż teraz wszystko zaczyna się zmieniać, mogą być na to odporni. Może to powodować bóle głowy!
- Ciągłe zmiany w wystroju biura - Jeśli chcesz wydobyć ze swoich pracowników to, co najlepsze, musisz wybrać odpowiednie luksusowe fotele biurowe i ogólny wystrój biura, aby zwiększyć produktywność. To może być trudna decyzja, a także kosztowna.
Jesteś menedżerem? Jak radzisz sobie z tymi wyzwaniami?