Zrozumieć psychologię miejsca pracy

Jak dobrze znasz swoich pracowników?

Zastanów się dobrze, zanim odpowiesz na to pytanie.

Niezależnie od tego, czy masz kilku pracowników, czy zbyt wielu, aby ich zliczyć, ważne jest, aby zrozumieć różne typy osobowości występujące w Twojej przestrzeni biurowej. Choć może to być trudne w dużych biurach, posiadanie ogólnej wiedzy na ten temat pozwoli Ci skupić się na zarządzaniu pracownikami we właściwy sposób.

Może Ci się wydawać, że ludzie przychodzą do pracy, wykonują swoje obowiązki, wracają do domu, otrzymują wynagrodzenie i na tym koniec. Jeśli masz taki sposób myślenia, to jesteś daleki od prawdy. Ludzie mają pragnienie bycia częścią czegoś większego niż oni sami. Ludzie chcą przynależeć, chcą być częścią zespołu, pracować nad czymś, co naprawdę ma znaczenie. To pasuje do wizerunku miejsca pracy o wiele bardziej, niż mogłoby się wydawać. Wykorzystując tę ludzką potrzebę i psychologię, możesz stworzyć obraz produktywności, który pozwoli Ci przejść od umiarkowanego do poważnego wzrostu znacznie szybciej, niż możesz sobie z tego zdawać sprawę.

Wielu menedżerów nie rozumie psychologii miejsca pracy. Nie jest to zaskoczeniem, jeśli weźmie się pod uwagę, jak wiele zadań ma do wykonania menedżer w dzisiejszych czasach. Od zarządzania konfliktami po pozyskiwanie nowych klientów, radzenie sobie z codziennymi problemami i dbanie o to, aby wszystkie cele zostały osiągnięte na koniec miesiąca - na nic innego nie ma czasu. Jednak koncentrując się na pracownikach jako ludziach i myśląc w ten sam sposób co oni, kiedy tylko jest to możliwe, nie tylko staniesz się lepszym menedżerem, ale będziesz w stanie wydobyć to, co najlepsze z poszczególnych pracowników.

Aby stworzyć pozytywne i silne środowisko biurowe, musisz myśleć w sposób wykraczający poza to, co oczywiste, i sięgnąć do głębi ludzkiego umysłu.

Brzmi to skomplikowanie, ale zdziwiłbyś się, jak wiele z tych rzeczy jest naprawdę oczywistych!

Ten przewodnik otworzy Ci oczy na świat psychologii w miejscu pracy, pozwalając na wdrożenie różnych inicjatyw i metod, które nie tylko pozwolą Twoim pracownikom poczuć się lepiej w swojej roli, ale również sprawią, że będą oni za każdym razem wykonywać swoją najlepszą pracę.

Jak zrozumienie umysłu daje Ci klucz do produktywności w miejscu pracy

Co myślisz, gdy słyszysz termin "zdrowie psychiczne"? Czy w Twojej głowie automatycznie pojawiają się obrazy depresji, niepokoju, stresu itp. Zdrowie psychiczne to nie tylko negatywne aspekty, ponieważ wszyscy jesteśmy zdrowi psychicznie, tak samo jak fizycznie.

Istnieje niezliczona liczba rzeczy, które mogą wpływać na nasze zdrowie psychiczne, na lepsze lub gorsze. Jako menedżer możesz dowiedzieć się, jak poprawić zdrowie psychiczne swoich pracowników, co pozwoli im czuć się dobrze w fotelu biurowym, podniesie ich ogólne morale, a tym samym zwiększy produktywność. Jeśli będzie to robione całościowo, np. w całym biurze, zauważysz efekt domina w postaci dotrzymywania terminów, mniejszej liczby popełnianych błędów, zadowolonych klientów, większej liczby pomysłów pojawiających się przy nowoczesnych stołach w salach posiedzeń zarządu oraz większych zysków na koniec każdego kwartału.

Zdrowie psychiczne nie zawsze jest negatywne, nie zawsze wiąże się z takimi stanami jak depresja, a zrozumienie tego faktu pozwoli Ci zwiększyć produktywność jako całość. Umysł kontroluje wszystko, co robimy jako ludzie. Od ruchów, które wykonujemy, po decyzje, które podejmujemy, nastrój, w jakim się znajdujemy i słowa, które wypowiadamy. Zrozumienie umysłu nie oznacza, że trzeba zrobić dyplom z neurochirurgii lub szczegółowo przestudiować istotę szarą, oznacza po prostu, że trzeba zrozumieć, jak myślą pracownicy, być na bieżąco z rzeczami, które mają znaczenie w ogólnym w ogóle, oraz wiedzieć, jak malować pozytywny obraz, który będzie zaraźliwy dla całego biura.

W jaki sposób zwiększa to produktywność?

Jeśli sprowadzić to do najbardziej uproszczonego wyjaśnienia, wydaje się, że jest to pytanie zupełnie bezsensowne.

Kiedy czujesz się lepiej, lepiej wykonujesz swoją pracę. To naprawdę takie proste. Jeśli czujesz, że jesteś przez kogoś doceniany, chcesz zrobić dla niego więcej, chcesz niemal nagrodzić go za wiarę w Ciebie i udowodnić, że ta wiara nie jest niewłaściwa. Czujesz się dobrze w swojej roli, wiesz, czego się od Ciebie oczekuje, a to pozwala Ci pracować twórczo i swobodnie, bez poczucia niepewności czy strachu.

Kiedy to zrozumiesz, zdasz sobie również sprawę, że pracownicy, którzy czują się pozytywnie i pozytywnie nastawieni do swojej pracy, również dokładają wszelkich starań. Firma staje się ich własnością, chcą, aby odniosła sukces, ponieważ jest to odzwierciedleniem ich samych. Zanim się obejrzysz, w Twojej firmie zapanuje rodzinna atmosfera, która nie będzie przeszkadzać w rozwiązywaniu żadnych problemów. Przeszkody pokonujecie wspólnie, jako zespół, i nikt nie czuje się pozostawiony samemu sobie ani obwiniony.

Zrozumienie, jak działa umysł i stworzenie pozytywnego obrazu, który właśnie opisaliśmy, naprawdę da Ci klucz do produktywności w miejscu pracy. Wszyscy wiemy, dokąd prowadzi produktywność - do zysków i wzrostu!

Dobra wiadomość jest taka, że zrozumienie tego wszystkiego nie wymaga głębokich i znaczących dyskusji ani przeprowadzania ocen mentalnych - wymaga po prostu otwarcia własnego umysłu i postawienia się w sytuacji swoich pracowników.

Znaczenie różnorodności, równości i inkluzywności

Jedną z największych i najważniejszych kwestii we współczesnym miejscu pracy jest różnorodność, równość i integracja. Bez tych trzech elementów elementów Twoja firma poniesie porażkę. Nie ma wątpliwości.

Te trzy pojęcia mogą brzmieć tak samo, a kiedy je opisujesz, mogą się pokrywać, ale jednocześnie są subtelnie różne.

  • Różnorodność - zrozumienie, że wśród pracowników jest wiele różnych osób, z których niektóre mogą się różnić. Różnorodność polega na docenieniu i zrozumieniu tych różnic, przy jednoczesnym zapewnieniu, że te różnice nie powodują, że są one traktowane inaczej lub pomijane w dyskusjach na temat miejsc siedzących w sali konferencyjnej.

Zapoznaj się z tą infografiką, która pokazuje kilka nieoczekiwanych korzyści dla firmy, wynikających ze skupienia się na różnorodności.

Źródło - https://www.talentlyft.com/en/blog/article/244/top-10-benefits-of-diversity-in-the-workplace-infographic-included

  • Równość - oznacza traktowanie wszystkich w ten sam sposób, bez względu na różnice, które ich dzielą, co może obejmować poziom umiejętności, płeć, skalę płac, stanowisko itp. W ciągu ostatnich kilku lat z pewnością wiele słyszeliśmy o równości wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, a to mieści się w tym właśnie przedziale. Mówiąc prościej, dwie osoby, które wykonują tę samą pracę i mają ten sam poziom odpowiedzialności, powinny otrzymywać takie samo wynagrodzenie i takie same dodatki, jak każda z nich, i nie powinny być dodatkowo faworyzowane ze względu na płeć lub cokolwiek innego.
  • Inkluzywność - Różnorodność i inkluzywność w znacznym stopniu się pokrywają, ale główna różnica w przypadku tego terminu polega na tym, że choć nie ignoruje się różnic, to jednak nie podkreśla się ich. Ponadto kluczową kwestią jest to, że wszyscy są traktowani tak samo. Niezależnie od płci, orientacji seksualnej, wyznania, rasy, niepełnosprawności czy czegokolwiek innego, każda osoba w biurze jest traktowana tak samo i ma takie same obowiązki.

Te trzy pojęcia mają ogromny wpływ na psychologię w miejscu pracy. Jeśli postąpisz wbrew którejkolwiek z tych trzech rzeczy, szybko i bardzo negatywnie wpłyniesz na morale. Niezwykle ważne jest, aby wszystkich traktować tak samo.

Należy podkreślić, że nie dotyczy to wprowadzania odpowiednich zmian w umeblowaniu biura osoby, która tego potrzebuje, np. ze względu na niepełnosprawność. Należy to zrobić, aby pomóc tej osobie w wygodnej pracy. sposób i powinno to być zrobione standardowo. Wprowadzenie tych zmian nie oznacza, że traktujemy daną osobę inaczej, oznacza to po prostu, że pomagamy jej w wykonywaniu pracy. Różnorodność, równość i integracja obejmują możliwości, jakie stwarzasz pracownikom, sposób, w jaki się do nich zwracasz, słuchasz ich oraz pracę, jaką wykonują.

Akceptując różnice, ale dbając o to, aby nie wpływały one na sposób traktowania danej osoby, tworzysz w swoim biurze atmosferę rodzinną i wzmacniasz pozycję wszystkich pracowników. Niezrozumienie tego punktu oznacza, że traktowanie jednej osoby nawet w niewielkim stopniu inaczej odbije się na wszystkich. Współpracownicy i tak stają w obronie siebie nawzajem, a różnorodność, równość i integracja są niezwykle ważne w środowisku pracy zespołowej. Dbając o to, by wszyscy byli traktowani tak samo, podnosisz morale w całym biurze.

Rosnący problem stresu i wypalenia zawodowego

Jednym z największych współczesnych problemów w środowisku pracy jest stres i wypalenie zawodowe. Według danych MentalHealth.org w 2018 r. 74% dorosłych czuło się niezdolnych do radzenia sobie lub całkowicie przytłoczonych z powodu stresu w poprzednim roku. W tym 81% badanych kobiet przyznało się do odczuwania stresu, w porównaniu z 67% mężczyzn.

Jest to dość otwierające oczy i ogromna liczba osób, które potencjalnie ukrywają fakt, że czują się przytłoczone natłokiem pracy lub nie wiedzą, czego się od nich oczekuje.

Stres może być zagrażać życiu jeśli nie jest kontrolowany przez dłuższy czas. O ile niewielka ilość stresu może być motywująca, o tyle może on być bardzo niebezpieczny, gdy popadnie w skrajność i będzie trwał zbyt długo.

Stres dosłownie uniemożliwia skupienie się i radzenie sobie z problemami, może wpływać na apetyt i rytm snu, co działa na niekorzyść człowieka w zupełnie inny sposób i zaczyna wpływać na całe jego życie. Stres jest bardzo niebezpieczny, a pracodawcy zaczynają traktować go coraz poważniej, ponieważ zwracają uwagę na zagrożenia. Oczywiście stres jest także jedną z głównych przyczyn długotrwałych chorób, które kosztują firmę ogromne sumy pieniędzy. Oczywiście wpływa on również na morale w biurze, ponieważ jeśli jedna osoba jest zestresowana, to jest całkiem prawdopodobne, że kilka innych również jest zestresowanych, tylko nie przyznaje się do tego.

Pamiętaj, że mówimy tu o psychologii miejsca pracy, a długotrwały stres jest bardzo szkodliwy dla zdrowia psychicznego. Może to łatwo prowadzić do stanów lękowych i depresji, a to są ciemne strony, których powinieneś starać się w miarę możliwości unikać.

Posiadanie planu zarządzania stresem w biurze jest niezwykle ważne. Oznacza to, że wszyscy czują się wspierani i są częścią zespołu, a nikt nie czuje, że wyłączna odpowiedzialność za jakiekolwiek zadanie spoczywa na jego barkach tylko oraz że istnieje otwarte drzwi pracownicy mogą omawiać problemy lub obawy ze swoim przełożonym. W ten sposób przełamuje się piętno stresu, a tym samym w znaczący sposób redukuje jego skutki.

Zobacz ten film, aby dowiedzieć się więcej o stresie i o tym, na czym polega zarządzanie stresem.

Jeśli chcesz poprawić morale w swoim biurze i zadbać o zdrowie psychiczne swoich pracowników, stres jest jednym z najważniejszych problemów, na których należy się skupić. Nieco później w tym przewodniku przedstawimy kilka rzeczy, które możesz wprowadzić w swoim biurze, aby poprawić psychologię w miejscu pracy, a większość z nich będzie jednocześnie ukierunkowana na stres.

Typy osobowości i jak zrozumieć swoich pracowników

Każdy człowiek jest inny pod względem sposobu myślenia, odczuwania, podejścia do zadań i reagowania na wyzwania. Zrozumienie tego faktu ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz wydobyć ze swoich pracowników to, co najlepsze. Istnieją trzy główne typy osobowości:

  • ekstrawertyk
  • Introwertyk
  • Ambiwalentny

Ekstrawertyk to ktoś, kto jest dość głośny, ktoś, kto jest wyraźnie pewny siebie i ktoś, kto woli pracować z ludźmi. Introwertyk to osoba, która jest znacznie spokojniejsza, głęboko myśląca, dobrze słuchająca i preferująca pracę w mniejszych grupach lub w samotności. Ambiwalentny znajduje się pośrodku obu tych typów i potrafi wtopić się w większość sytuacji.

Radzenie sobie z każdym typem wymaga subtelnie odmiennego podejścia. Oczywiście, jeśli masz wielu pracowników, nie będziesz w stanie określić ich typu osobowości i dostosować swojego podejścia do każdego z nich. każdego z nichAle jeśli masz menedżerów liniowych, którzy pracują z mniejszymi grupami pracowników, mogą oni być za to odpowiedzialni. Jeśli masz mniejszy zespół jednak poświęcenie czasu na rozpoznanie ich typów osobowości może być świetnym sposobem na skuteczniejszą komunikację. sposób i stawiać wyzwania, na które dana osoba będzie dobrze reagować.

Różne typy osobowości myślą inaczej niż inne. Na przykład ekstrawertyk nie będzie miał problemu z wystąpieniem przed grupą ludzi i wygłoszeniem przemówienia. Jest to coś, co będzie dla nich sprawia im przyjemność ponieważ lubią być w centrum uwagi i lubią być wizualnym celem w pomieszczeniu. Są czarujące i potrafią bardzo skutecznie wykonywać tego typu zadania. Jeśli zbliża się duża konferencja, warto, aby ekstrawertyk wygłaszał dla Ciebie publiczne przemówienia.

Z drugiej strony, introwertyk będzie w stanie bardzo skutecznie przeprowadzić burzę mózgów, wymyślając kreatywne rozwiązanie problemu, który być może przez długi czas pozostawał nierozwiązany. Daj im przestrzeń i ciszę, na przykład w kabinie, a zobaczysz rezultaty. Jeśli masz szczególnie trudny problem, na który nikt nie potrafił znaleźć odpowiedzi, introwertyk jest najlepszą osobą, której możesz powierzyć to zadanie.

Jeśli introwertyk ma wystąpić publicznie, może mu się to udać, ale będzie to zależało od niego samego i od tego, jak się z tym czuje. Podobnie ekstrawertyk będzie w stanie wymyślać pomysły na rozwiązanie problemu, ale być może nie będzie myślał tak kreatywnie lub głęboko, jak introwertyk. Wszystko polega na tym, aby dobrze poznać swoich pracowników, w tym ich mocne i słabe strony oraz sposób, w jaki myślą o zadaniach.

Poza typami osobowości można mieć również do czynienia z różnicami pokoleniowymi. Oznacza to, że w biurze znajdą się grupy pochodzące z różnych epok. Może to być ktoś z pokolenia wyżu demograficznego, kilku millenialsów, a może ktoś z pokolenia X. Choć nie można generalizować, ludzie należący do każdego pokolenia mają tendencję do nieco innego podejścia do zadań. Zrozumienie tych różnic może pomóc Ci wykorzystać dodatkowe rezerwy wydajności, zwłaszcza jeśli dodasz do tego zagadkę typu osobowości!

Oczywiście zrozumienie tego wszystkiego może również pozwolić Ci uniknąć konfliktów z niektórymi pracownikami lub pomóc w rozwiązaniu problemów, które pojawiają się między dwoma lub więcej pracownikami w Twoim biurze.

Elementy, które powodują negatywne nastawienie w miejscu pracy

Ważne jest, aby zrozumieć, że każde biuro może mieć swoje własne problemy, które mogą powodować negatywne nastawienie i brak zaangażowania w miejscu pracy. Tworzenie pozytywnego środowiska pracy jest koniecznością, jeśli chcesz mieć pewność, że morale jest wysokie i wszyscy dążą w tym samym kierunku.

Mając to na uwadze, musisz zrozumieć najczęstsze problemy, które mogą negatywnie wpływać na psychologię miejsca pracy i w zasadzie powodować, że pracownicy "wyłączają" swój wewnętrzny wyłącznik produktywności. Nieco później odwrócimy tę kwestię i opowiemy o tym, co możesz zrobić, aby zwiększyć pozytywną atmosferę w biurze i sprawić, by w rezultacie było ono radosne i niezwykle produktywne!

Zły wystrój biura

Jeśli Twoi pracownicy czują się w biurze niewygodnie, ponieważ meble nie podtrzymują ich ciał, powodując bóle, lub jeśli ogólna atmosfera panująca w biurze jest ciemna i depresyjna, jak możesz oczekiwać, że wydobędziesz z nich to, co najlepsze?

Wybór najlepszych mebli biurowych dostosowanych do potrzeb pracowników ma kluczowe znaczenie. Nikt nie może dobrze pracować, jeśli cierpi z powodu bólu i nikt nie powinien pracować w ten sposób!

Źle zaprojektowane biuro jest jedną z największych przyczyn niskiego morale, a także innych problemów, takich jak stres i konflikty. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy czują się zepchnięci w dół przez atmosferę panującą w biurze i mają dość zmagania się z niewygodnymi krzesłami i biurkami przez cały dzień.

Pracownicy są faworyzowani lub niesprawiedliwie traktowani

Nieco wcześniej rozmawialiśmy o równości, różnorodności i integracji, a brak tych trzech elementów jest jedną z największych przyczyn niskiego morale.

Jeśli traktujesz pracowników niesprawiedliwie, nie będą oni chcieli dla Ciebie pracować, a już na pewno nie będą starali się dać z siebie wszystkiego. Zamiast tego będą myśleć: "po co to wszystko?". I będą robić tylko minimum, aby na koniec dnia wrócić do domu i otrzymać wypłatę na koniec miesiąca.

Jeśli chcesz zainspirować swoich pracowników, musisz traktować ich zawsze jednakowo i sprawiedliwie.

Stres spowodowany niesprawiedliwym lub nierównym obciążeniem pracą

Istnieje wiele powodów, dla których stres może stać się problemem w życiu człowieka, ale przytłaczająca ilość pracy, trudne terminy i cele to jedna z największych przyczyn. Praca w zespole oznacza, że wszyscy są odpowiedzialni za obciążenie pracą w biurze i zdejmuje presję z pojedynczych osób. Jeśli jeden z pracowników nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, to niesprawiedliwie wywiera dodatkową presję na innych. Może się również zdarzyć, że jeden konkretny pracownik otrzymuje niesprawiedliwą część pracy.

Zapewnienie każdemu możliwej do wykonania ilości pracy oraz uczciwych i rozsądnych terminów ma kluczowe znaczenie.

Niepewność co do ról zawodowych

Czy rozumiesz, na czym polega Twoja praca i co powinieneś robić? Czy wiesz, gdzie zaczynają się i kończą Twoje obowiązki? Czy czujesz, że masz odpowiednie szkolenie, które pozwoli Ci skutecznie wykonywać Twoją pracę i da Ci pewność siebie na co dzień?

Jeśli tak nie jest, masz niejasną rolę zawodową, a to już samo w sobie stanowi poważny problem. Brak pewności, jaka jest Twoja rola zawodowa i gdzie kończą się Twoje obowiązki, może powodować stres, brak pewności siebie i podejmowanie zbyt wielu zadań. W rezultacie pracownik znajduje się w powyższej kategorii i jest niesprawiedliwie obciążony pracą. Niejasne role zawodowe są jedną z największych przyczyn odchodzenia z organizacji, ale także jedną z największych przyczyn negatywnego nastawienia i braku morale.

Poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że każdy może odpowiedzieć "tak" na powyższe pytania.

Słabe zarządzanie

Złe zarządzanie to kolejny ważny powód odchodzenia z firmy, ale także niski poziom morale i negatywne nastawienie do miejsca pracy, co wpływa na wydajność.

Pracownicy muszą być inspirowani i motywowani przez swojego lidera, a jeśli tak się nie dzieje, wszyscy miotają się, zastanawiając się, gdzie się zwrócić.

Choć nikt nie jest doskonały, ważne jest, aby ocenić swój styl zarządzania i umiejętności oraz uświadomić sobie, że nikt nigdy nie przestaje się uczyć, niezależnie od tego, jak bardzo jest doświadczony. Zawsze możemy się doskonalić!

Więcej informacji na ten bardzo poważny temat można znaleźć w tym filmie.

Tajemnica i nieprzedyskutowanie ważnych kwestii z pracownikami

Jeśli na horyzoncie pojawiają się zmiany, należy je omówić z pracownikami z dużym wyprzedzeniem i poprosić ich o opinie i sugestie. Należy również informować ich na bieżąco na każdym etapie procesu. W przeciwnym razie może dojść do niepokoju i stresu, a to nie wpływa pozytywnie na wydajność pracy.

Na przykład, być może zastanawiasz się nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji (AI) do swojego biura. Twoi pracownicy mogą się obawiać, że zagrożona jest ich praca, a jeśli nie porozmawiasz z nimi o tym i nie rozwiejesz ich obaw, odpowiadając otwarcie i szczerze na pytania, możesz narazić się na poważny problem. Zza biurek kierownictwa należy myśleć o tym, jak będą się czuli pracownicy biura w obliczu wszystkiego, co ich bezpośrednio lub pośrednio dotyczy.

Brak pochwał lub nadmierna krytyka

Wystarczy zwykłe "dziękuję", aby bardzo podnieść kogoś na duchu. Jak często dziękujesz swoim pracownikom za dobrze wykonaną pracę lub klepiesz ich po plecach, gdy dotrzymują terminów? Brak pochwał podkopuje pewność siebie i sprawia, że pracownicy myślą, iż nie są doceniani i nie zależy im na nich.

Chociaż nikt nie sugeruje, abyś codziennie przynosił do biura babeczki, mówienie "dziękuję" i być może częstowanie pracowników kawą od czasu do czasu może być dobrym rozwiązaniem!

Z drugiej strony, bycie nadmiernie krytycznym i nie mówienie niczego pozytywnego o pracy swoich pracowników jest bardzo szkodliwe. W końcu wszyscy jesteśmy ludźmi i chcemy pochwał, gdy robimy coś dobrze.

Brak możliwości awansu

Gdy na danym stanowisku pojawia się wakat, ważne jest, aby umożliwić aplikowanie zarówno kandydatom wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Jeśli zawsze starasz się rekrutować nowych pracowników, a nie dajesz szansy swoim obecnym pracownikom na awans na stanowisko o większej odpowiedzialności, to w zasadzie mówisz im, że nie wierzysz, że są wystarczająco dobrzy. Prawdopodobnie wcale tak nie jest, ale tak właśnie działa umysł.

Upewnij się, że możliwości awansu są sprawiedliwe i że każdy ma możliwość ubiegania się o nie, niezależnie od tego, czy jest to pracownik wewnętrzny czy zewnętrzny.

8 inicjatyw, które warto wdrożyć w swoim środowisku pracy

Do tej pory dużo mówiliśmy o psychologii miejsca pracy i o tym, czego nie należy robić, więc bądźmy trochę bardziej pozytywni i porozmawiajmy o tym, co powinieneś robić zamiast tego!

Koncentrowanie się na pracownikach oznacza zrozumienie ich potrzeb i dawanie im tego, czego chcą, w granicach rozsądku. Oznacza to również zrozumienie, jakie uczucia mogą kryć się pod słowami i właściwe słuchanie tego, co mówią. Istnieje bardzo duża różnica między słuchaniem a słyszeniem, którą zamierzamy wkrótce przeanalizować.

Aby pomóc Ci stworzyć pozytywną i produktywną atmosferę w Twoim biurze, oto 8 wskazówek i elementów, które należy włączyć do współczesnego wystroju biura i metod pracy. Dzięki temu przyszłość Twojego biura będzie rysować się w jasnych barwach!

1- Przyjrzyj się schematowi kolorów i ogólnemu wystrojowi biura

Ciemne biuro jest mało inspirujące, a wybór niewłaściwego koloru może rozpraszać uwagę. Aby znaleźć idealny środek, poszukaj czegoś, co nazywa się psychologią kolorów. Oznacza to, że pewne kolory mogą wpływać na nasz nastrój, a tym samym na poziom produktywności.

Więcej informacji znajdziesz na tej infografice.

Źródło - https://www.dailyinfographic.com/the-psychology-of-colors-infographic

Upewnij się, że pracownicy mogą poruszać się po biurze bez przeszkód. Na przykład sprawdź, czy nowoczesne szafki biurowe nie blokują możliwości swobodnego poruszania się po pomieszczeniu i pomyśl o dodaniu designerskich krzeseł biurowych, które zapewnią dodatkową wygodę i styl. Te małe rzeczy mogą zrobić ogromną różnicę.

2 - Pomyśl o biophilic design, aby zredukować stres

Kolejną kwestią związaną z projektowaniem biura jest sztuka wprowadzania natury do biura. Nazywa się to projektowaniem biofilicznym i oznacza, że w przestrzeni biurowej należy wprowadzić elementy nawiązujące do Matki Natury. Może to być żywa ściana, neutralny lub zielony dywan, który wygląda jak trawa, rośliny biurowe, elementy wodne i ogólnie naturalny klimat w Twojej przestrzeni.

Wykazano, że biophilic office design pomaga obniżyć poziom stresu i stworzyć poczucie spokoju w biurze, co bardzo dobrze współgra z psychologicznym aspektem produktywności. W tym kontekście warto pomyśleć o meblach, które pozwalają na cyrkulację świeżego powietrza i zapewniają wszystkim spokój i wygodę, takich jak krzesła biurowe z siatki.

3 - Organizuj regularne spotkania zespołu i pytaj o pomysły i opinie

Brak poczucia, że ktoś nas słucha, prowadzi do braku poczucia wartości. Możesz to zmienić, organizując regularne spotkania zespołu przy okrągłym biurku i pozwalając pracownikom wypowiadać się na temat nurtujących ich kwestii, opinii na temat wszystkiego, co jest związane z pracą, a także aktywnie prosząc o sugestie i pomysły dotyczące problemów lub inicjatyw, które chcesz wprowadzić w życie.

W ten sposób pokazujesz pracownikom, że zależy Ci na tym, co myślą, ale oznacza to również, że musisz słuchać ich sugestii i w miarę możliwości brać je pod uwagę.

4 - Naucz się, jak naprawdę słuchać

Czy wiesz, jaka jest różnica między słuchaniem a prawdziwym słuchaniem? Jako menedżer, musisz być w stanie uważnie słuchać swoich pracowników i rozumieć, co do Ciebie mówią, ale oznacza to również rozumienie tego, czego nie mówią. Umiejętność odczytywania mowy ciała i wychwytywania sygnałów niewerbalnych jest niezbędna, jeśli chcesz naprawdę zrozumieć, co kryje się za słowami, które słyszysz.

Obejrzyj ten film, aby uzyskać kilka wskazówek.

5 - Włączenie inicjatywy zarządzania stresem

Nieco wcześniej zwróciliśmy uwagę na szkodliwy wpływ stresu na zdrowie psychiczne i produktywność, ale wprowadzenie w miejscu pracy inicjatywy na rzecz zarządzania stresem to świetny sposób na walkę z tym problemem. Strona otwarte-drzwi Aby pracownicy czuli się komfortowo, przychodząc do Ciebie i rozmawiając o tym, co ich przytłacza, warto zastosować politykę otwartych drzwi. W ten sposób można wdrożyć środki, które pomogą zmniejszyć presję, a tym samym wkroczyć do akcji, zanim dojdzie do większych szkód.

Może to obejmować szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem, zachęcanie pracowników do wzajemnej pomocy i otwartego wyrażania swoich uczuć, a w zasadzie stworzenie w firmie atmosfery rodzinnej, która sprawi, że nikt nie będzie czuł się pod nadmierną presją w miejscu pracy.

6 - Zaktualizuj pakiet zdrowotny i socjalny dla pracowników

Jakie świadczenia zdrowotne i socjalne oferujesz swoim pracownikom? Mówimy tu o takich rzeczach, jak obniżony koszt zniżki na terapię holistyczną, dostęp do poufnych porad, porady dotyczące rzucania palenia, zdrowego odżywiania itp. Oferowanie takich porad i dodatków nie jest zbędne, jest wręcz konieczne! Pokazują one pracownikom, że troszczysz się o nich i ich zdrowie, dzięki czemu czują się docenieni i mogą pracować dla Ciebie ciężej.

Ponadto, zwracając uwagę na potencjalne zagrożenia dla zdrowia i oferując sposoby ich zmniejszenia, zmniejszasz także szanse na utratę dni roboczych z powodu choroby.

7 - Organizuj regularne spotkania towarzyskie i dni budowania zespołu

Budowanie poczucia przynależności do zespołu można również osiągnąć poprzez wyjścia towarzyskie i budowanie zespołu. Nie muszą to być ciągłe spotkania, ale może raz w miesiącu wyjście na lunch, a może raz na kilka miesięcy dzień integracyjny. Te drobne pomysły mogą przynieść ogromne efekty i pomóc w stworzeniu w biurze atmosfery "jeden dla wszystkich". Pomaga to także zwiększyć zaufanie między pracownikami i zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia konfliktów, które są ogromnym problemem dla morale, gdy już do nich dojdzie.

8 - Zastanów się nad aktywnymi metodami pracy

Czy słyszałeś o aktywnych metodach pracy? Wszystko to wiąże się z faktem, że siedzący tryb życia jest uważany za niezwykle niebezpieczny, a praca przy drogich biurkach biurowych zalicza się do tego właśnie stylu. Określa się to również mianem "choroby siedzącej".

Sprawdź tę infografikę, aby uzyskać nieco więcej informacji.

Źródło - https://www.active.com/fitness/articles/infographic-sitting-disease-by-the-numbers

Istnieje wiele sposobów walki z tym problemem, w tym zachęcanie pracowników do robienia regularnych przerw, oferowanie im przerw, które pozwalają im wstać i poruszać się, być może posiadanie miejsca do odpoczynku na świeżym powietrzu, a także możliwość siedzenia i stania podczas pracy, z wykorzystaniem stołów o odpowiedniej wysokości. Można też wprowadzić spotkania na stojąco.

Podsumowanie

Dbanie o pracowników oznacza postrzeganie ich jako największego atutu firmy. Są to ludzie, którzy wykonują pracę i przynoszą zyski, a nie dbając o nich, zaniedbujesz swoje obowiązki i całą firmę. Pracownicy szybko przestaną być zaangażowani, a gdy to się stanie, czeka ich długa droga powrotna.

Na psychologię w miejscu pracy może wpływać wiele różnych elementów, a także indywidualne podejście poszczególnych osób i ich sposób myślenia. Wdrażając inicjatywy, o których wspomnieliśmy w tym przewodniku, możesz jednak w znacznym stopniu przyczynić się do tego, by Twoja przestrzeń była pozytywna, podnosząca na duchu, motywująca i produktywna.

Partner

Kontakt

kontakt@radiojazz.pl

Galeria